Dalarna - once again.

Mina kära föräldrar typ.. tvingade (i brist på bättre ord) med mig till mormor och morfar i Ludvika.
Tro det eller ej, men väl där lyckades jag läsa ut två böcker - på TVÅ dagar. Pfts.
Jag älskar mormor och morfar, men är man över tolv år, då finns det INTE mycket att göra där.

Hade dock ett par musikaliska upplevelser, och dessutom har jag löst mysteriet om vad tomten gör på somrarna. Bevis kommer senare.
I alla fall.. tanken med hela resan till Dalarna var ju att vi skulle se The Ark i Eskilstuna. Jag har aldrig varit särskilt imponerade av dem och såg inte fram emot hela grejen särskilt mycket. Bara tnaken på att gå på konsert med sina föräldrar är ju ingen dörm precis.. Men.
Först var vi och såg på någon utställning i något torp mitt ute i ingenstans (ack vad kulturellt upplyst jag har blivit denna sommar) och där fick vi kolla på någon gubbe som blåste i diverse "instrument". Rätt intressant, men steget från en skäggig gubbe som blåser i en flöjt tillverkat av ett halmstrå och ett av hans egna skäggstrån (?!) är gigantiskt.

Konserten var på Parken Zoo och förband var Sugarplum Fairy, som jag fastän jag aldrig sett dem med egna ögon, hört massor om. Och de var faktiskt bra! :) Tog ett par bilder med pappas kamera under konserten, men eftersom jag inte är två meter lågn så var jag tvungen att stå på tå och.. ja, i alla fall, bilderna är ju inte de bästa kanske. Men bättre än inget.

Sugarplum2Sugarplum1

Detta var de enda bilderna jag blev hyfsat nöjd med..

Sen kom ju The Ark.
Och DET var en upplevelse. Jag är lite småkär i Olsa Salo nu, han äfr verkligen, för att använda Johns typ favorituttryck, en vänlig människa. <3
Fast.. upplevelsen för mig stördes något av att jag först blev bortknuffad av en finnig jävel i blårutig skjorta och tvingades stå bakom honom (och han var MINST 1.80!) och bli översköljd av en stark mansparfym och svett. URK.
Sen när jag äntligen lyckats ta mig bort från honom kom ett par något överförfriskade kvinnor och började hoppa på mig.. WUHU..

Så förutom detta var konserten helt underbar! De bjöd verkligen på en riktig show, och ja. det var sjukligt bra.
Och jag fick en tröja, jag fick en tröja! <3 lalala.

Ark2Ark

Ola in my heart.

Nu ska jag göra något vettigt av min tillvaro. Typ packa upp min väska.
Eller köpa hårfärg? JAG MÅSTE FÄRGA HÅRET! NUUU! arrgghhh.
Hejsvejs


- Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0