Trough your eyes

Det är visst på buss- /spårvagnshållplatserna det händer!
Jag satt, efter ett lyckat spinningpass, och väntade på spårvagnen som skulle föra mig hem (osminkad, ofräsch, trött och verkligen inte på humör för samtal av något slag) när två killar i trettonårsåldern kommer och sätter sig bredvid mig.. nja, okej, de var väl snarare kanske fjorton-femton år då.. men big difference?
I vilket fall så sitter den ena killen och tittar på mig hela tiden. Jag känner att jag blir lite irriterad men väljer att ignorera honom - spårvagnen kommer ju snart.
Det går ett par minuter, och sen tittar han på mig igen, ler och börjar sjunga:

"You're way too beautiful girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal
When you say it's over
Damn all these beautiful girls
They only wanna do your dirt
They'll have you suicidal, suicidal
When they say it's over"

Ni vet.. den där låten som är så jättepopulär, men som jag råkar avsky. Fårga mig inte varför, men den tilltalar mig ICKE. Så i vilket fall.. här sitter killen alltså och sjunger för mig. HUr ska man reagera på något sådant? Jag ler litegrann och sen, ja, varför inte, jag sjunger med. Vi har en liten duett. Sen ler han igen och säger att han måste sjunga den låten när han ser en vacker tjej.
Jag skrattar lite, och han frågar om jag tycker om den. Jag svarar ärligt att jag avskyr den och han blir tyst en stund.
Sen frågar han mig om jag är påväg hem.
Jag säger att jag är det, varpå han undrar var jag har varit osv.
Hela situationen ter sig ganska lagom skum i mina ögon och jag är inte jätteledsen när spårvagnen äntligen kommer. Jag går på, medan pojkarna sitter kvar. Snart samlas ytterligare pojkar vid hållplatsen - det verkar vara där man hänger..
Jag småler för mig själv och åker hem.

Men hahaha, bekräftelse liksom. YAY..
Jävla pubertala småbarn.
Fast det hela var väldigt komiskt, och att det just hände när jag satt och hatade mitt utseende som mest.
PAH. Fan så synd att det inte var någon redigt snygg typ.. artonåring. Det hade ju varit mer välkommet.


- Josefine

Kommentarer
Postat av: My

you way tooooo stööörd! haha :D ofta varför händer allts såntdär dig? men vadå åkdern har ju aldrig spelat nån roll för dig ;) grrr I'll say no more <3

2007-09-21 @ 13:34:33
Postat av: Robbin.

Hahaha, jag tycker synd om dig, varför händer alltid sånt dig för?? det är lite skumt, är det inte fyllon så är det småglin....´haha

2007-09-24 @ 12:47:38
Postat av: John - som du älskar mest

hahahaha! när vi var i stugan i somras och kollade på the voice - den där jävla låten gick nonstop och vi hatade den hela tiden XDDD orka.

2007-09-27 @ 22:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0