With or without you

Åh ljuva.. tomhet? Gosh.

Finfin helg med dop (mindre finfint det då.. men jag skola icke älta ämnet längre)och kulturnatt. Lyckat tycker jag. SMK var sjukligt bra. Jag dansade som tusan och weii - det var bara helt klockrent!

Jag läser "Tristan och Isolde" på svenskan. Tidernas största kärlektshistoria etc etc. Men jag blir bara irriterad på den! Kungen är en TOFFEL.
Och jag fattar inte hur det oh så vackra paret orkar älska varandra och springa fram och tillbaka till det där dumma slottet TINTAGEL (och vad är det för ett namn?!) .. in i skogen, tillbaks igen, kasta sig från klippor bla bla bla.
För dig som har missat det.. NEJ, jag tycker inte att boken är bra. Jag tycker att den är bullshit.
Och jag är ju inte särskilt romantisk av mig (alls).. och, ja.. kanske skulle jag förstå boken och dess karaktärer bättre om jag varit kär någon gång. Kanske. Men det är fortfarande en dålig bok. Och då må den vara hur jävla gammal och klassisk som helst..

Vampyrer däremot - där har vi romantik i dess sanna bemärkelse. Jag skulle kunna vara vampyr. Ja, det skulle jag sannerligen. Varför fanns det inte med någon vampyrbok på "boklistan för medeltiden och renässansen" för?! VA VA?! Och säg inte att det är för att de är orealistiska.. FÖR SAGAN OM RINGEN FANNS MED!
Gah, jag måste sova nu!


- Josefine

Kommentarer
Postat av: Robbin

ljuva tomhet??
haha, ja du är en riktig liten vampyr, och för din upplysning, du är inte den ända som tycker att Tristan och Isolde är dålig, den suger verkligen. Är allt bra annars?? Puss

2007-10-01 @ 09:24:01
URL: http://theloneliestchildalive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0