Halt, här får ingen passera

Igår delade jag och min kära mor en stund av humor.
Jag höll henne sällskap när hon skulle äta.
När hon satt och åt som bäst går pappa förbi i hallen.
Nya DIK-forum (uttalas dick) har kommit, säger han.
Mamma börjar rota bland posten och hittar minsann en liten tidning.

Jag är uttråkad och i ett infall av dålig humor frågar jag mamma skämtsamt vad
"dick-forum" egentligen handlar om.
Hon tittar lurigt på mig, hon är rätt så lurig min mamma, och säger:

Ja, inte det du tänker på i alla fall! Men den är från våra Fack-förening! (uttalas alltså som fuck ungefär)

Det var fruktansvärt roligt.
Vi satt och fnissade ett tag.
Som två tolvåriga flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0