I see your sweet smile shine through the darkness

Tag mig - håll mig - smek mig sakta
Famna mig varligt en stund
Gråt ett grand - för så trista fakta
Se mig i ömhet sova en blund
Gå ej från mig - Du vill ju stanna
stanna tills jag själv måste gå
Lägg din älskade hand på min panna
Än en liten stund är vi två

I natt skall jag dö - Det flämtar en låga
Det sitter en vän och håller min hand
I natt skall jag dö - Vem, vem skall jag fråga,
vart jag skall resa - till vilket land?
I natt skall jag dö - Och hur skall jag våga?

I morgon finns det en ömkansvärd
och bittert hjälplös stackars kropp,
som bäres ut på sin sista färd
och slukas av jorden opp

Harriet Löwenhjälm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0