Isle of Wight #5

Tisdag

Förmiddagen spenderades på stan. Shopping. Yes.
Jag lyckades förvånansvärt lätt att skaffa ett engelskt SIM-kort till mobilen, så nu har jag nytt nummer.
Vill ni ha tag på mig fungerar alltså inte mitt gamla nummer.

Annars investerade jag i en pyjamas, handdukar, skor (fina svarta promenadskor som funkar bra i skitväder – bra va, mamma?) och en plånbok. Jag slogs nämligen av hur fenomenalt opraktisk min plånbok från Sverige var, då den inte hade någon plats för mynt.
Engelsmännen har sjukt mycket mynt. Jag fattar inte hur de orkar. One penny, two pence, five pence, ten pence, twenty pence, fifty pence, one pound, two pounds. Det är dem jag har stött på i alla fall. Galna människor..

Efter stadsturen blev det en promenad längs stranden och esplanaden. Mah, det är så galet vackert. Fast.. det var lågvatten nu, så man kunde gå typ halva vägen till fastlandet. Jag hoppas verkligen att det blir sol snart så att vi kan spendera en dag på stranden.

Annars längtar jag mest efter att få träffa lite folk. Eftersom skolan inte har börjat ännu är vi en aning isolerade. Eller, vi har ju i alla fall varandra – jag och Seda. Och Pamela förstås.
Men det vore roligt att få lära känna lite engelska ungdomar liksom.

På torsdag ska vi få träffa de två pojkarna som bor hos Sally (Pams vän) och sen på fredag ska vi till Newport och träffa den andra svenskan på ön. Hon är från Bromma. Fint.

Så vill jag dedikera ett par rader till hästen som faktiskt firar sin födelsedag idag. Hon blir tretton flickan. (Maha) Stor häst. Nej, men allvarligt Ivannia.
Jag hoppas att du haft en underbar födelsedag med fina presenter och sånt. Och att du tyckte om min förstås.
Jag saknar dig en bit. En ganska stor en till och med.

Massor av kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0