Isle of Wight #8

Fredag

Newport alltså.
Vi lyckades hlebra med att hitta rätt buss, vilket kanske inte var jättesvårt egentligen med tanke på storleken på Rydes busstation, och kliva av på rätt station, som inte heller var särskilt koplicerat eftersom det var ändsstationen.
På bussen upptäckte jag att det finns fjortisar i Storbritannien också. Vi är tydligen inte ensamma om det problemet i Sverige. Känns skönt.

Vi träffade Lovisa från Bromma (svenskan alltså) och vandrade sedan runt på gatorna i Newport. Jag fyndade en fin sjal som jag kommer att älska länge.
Det blåser nämligen rätt så mycket här.
Och så fyndade jag extremt billiga underkläder. Wiho. Jag hittade till och med ett par butiker jag kände igen – Topshop och H&M.
Topshop, där kläderna brukar kosta en hel del i Stockholm, var massa billiga här. Nice.

Jag köpte inget dock, trots att jag hittade en jätte jätte jättesöt tröja.
Lite självkontroll har jag (Seda drog mig baklänges ut ur butiken – vad skulle jag göra utan flickan?).

Vi blev hungriga, men eftersom Lovisas värdfamilj har fyra hundar och Seda är galet rädd för alla slags djur så var det ingen bra idé att äta där.
Tro mig, vi försökte.
Och då träffade vi världens sötaste lilla hund som hette Tyson.
Jag ville ta med honom hem - han kan ju få bo med piraten under sängen. Seda ville springa därifrån.

Vi kom alltså fram till att det vore smartare att äta i stan. Det blev McDonalds, mest för att vi var för fega för att prova något annat.
McDonalds kändes säkert.
Trots den hemmavana känslan var jag helt lost när det gällde att beställa. Jag fattade noll, stackarn bakom disken fattade noll.
Till slut lyckades vi dock komma överens om vad jag ville beställa och jag fick min mat. Det var gott.

På kvällen hade vi bestämt oss för att gå till Joe’s (Internetcafét), och det gjorde vi också. Men det visade sig att man var tvungen att vara arton för att vara där en fredagkväll. Dumt.
Jag kunde ju inte direkt säga åt Seda att vänta utanför, utan vi fick vackert vända om och gå hem igen.

När vi kom hem igen blev Pamela väldigt förvånad. Tydligen är det helt okej enligt lag för sextonåringar att komma in på barer, så länge de inte dricker något. Dumma vakt.. Eller. Vi kan ju ha missförstått varandra någonstans. Nåja. Vi fick i alla fall en promenad, och allvarligt talat pappa, du kommer få så fett med stryk när jag uppdaterar min träningsdagbok.
Fattar du hur mycket vi går här eller? Det är galet.
Men jag tror det är bra för mig eftersom maten inte riktigt är den nyttigaste på planeten precis.

Imorgon kommer Lovisa hit, tror jag, och vi ska se karnevalen (igen). Men den här gången på kvällen. Då blir det uttråkade barn i knäppa kostymer som viftar med ljuspinnar. Coolt.
Sen ska vi visst på bio med utbytesstudentpojkarna. Fint.

Det är helgalet, jag vet, men jag längtar lite till att skolan börjar. Torsdag den fjärde. Det kommer bli skönt att få ett ordentligt socialt umgänge.

Puss

Shoppingbilder:







Kommentarer
Postat av: Din mamma

Kul att du hittat lite kompisar redan! Och väldigt bra med rejäla promenadskor...Shoppa inte för hårt bara!

Pussar och kramar

Din mamma

2008-08-30 @ 15:15:28
Postat av: Ivannia

Fint.

2008-08-30 @ 20:49:09
Postat av: Jonathan

Du får skriva på engelska om du vill ifall svenskan blir för jobbig för dig :P

2008-08-31 @ 00:46:20
Postat av: Emil

Haha jag håller med jonte :) skriv på engeslak så vi vet att du inte är sämst i klassen ;)

2008-08-31 @ 15:31:44
Postat av: John

skriv inte på engelska. du suger säkert på det :(

2008-09-02 @ 10:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0