Isle of Wight #3

Idag har vi fått en rundtur i Ryde.
Jag har sett min skola – ett tegelmonster – och så har vi varit på Union street och någon mer gata.
Where all the shops are, som Pamela uttryckte det.
Jag investerade i lite tvål och shampo. Och ett par tofflor. Rosa. För att det är min favoritfärg liksom.
Nej, faktiskt. Färgen vägs upp av att de är extremt sköna och varma. Wehey.

Den där springturen för att göra Veronica stolt blev det nog inte så mycket av.. men jag och Seda (tyskan) ska iväg till ”Smokey Joe’s” senare. Det är ett internetcafé och då ska jag uppdaera bloggen och se om det är någon som saknar mig så pass mycket att den komponerat ett mail. Maha. Spännande. Öh, poängen var i alla fall att då får vi ju en promenad i alla fall.

Jag ska försöka ladda upp ett par bilder på mitt rum och så också tror jag. Så ni får se hela härligheten.
Wunderbart!

Under stadsturen förundrades jag över att allt är billigare än i Sverige.
Mina tofflor till exempel kostade £3.50 – typ 42 kronor alltså. Finfint. Fast .. det kanske beror på att det är en sådan liten stad. Eller att det är en turiststad. Hm. Tål att funderas på.

Jag måste köpa ett par skor också, eftersom att de par jag tog med mig från Sverige är tygskor.
Inte jättesmart kanske.. Ett par rejäla jympaskor som är vattentäta alltså. Då blir mamma glad hemma i Sverige.

Det bor ju en svenska och en tyska i Newport (Öns huvudstad) och där ska den bästa shoppingen vara också. Det går bussar dit var tionde minut för £1. Det blir massa fint.

Vi var inne i någon slags turist informationsgrej också och fick en massa kartor så att vi ska lära oss hitta.

Tydligen så har jag en ångjärnväg på cykelavstånd från huset.
Pappa kommer att älska det.
Jag kanske besöker den till och med, bara för att göra honom stolt – och lite avundsjuk.

Pamela vill förresten para ihop mig med en vän till henne.
En 28-årig badvakt som för närvarande inte jobbar, utan tar hand om sin son som är 6 år.
Låter det inte som ett kap? Mahaha.
Jag försökte artigt förklara att 28 nog var lite för gammalt för mig. Jag tror att hon förstod.
Jag HOPPAS att hon förstod.

Att jag redan fyllt arton imponerade på henne förresten.
”Oh, then you can visit the local pubs!” utbrast hon glatt. Ja, sa jag. Fint är det.
Hon sa att Seda kunde följa med också, men hon fick visst nöja sig med ”Lemonade”.

Idag: Regn – Mjo. Fast snarare jättetätt duggregn som gör en helt blöt överallt, trots att man knapp lägger märke till det. Bloody weather!
Pojkar – None. Men så har jag varit extremt upptagen med att se på allt annat. Jag har knappt märkt om en hel parad Johnny Depp-wannabees hade paraderat förbi mig.

Senare tillägg:

Om pojkarna - 1. Bartendern på Joe's var massa massa söt. Jag ska nog bli stamkund här.
Eller .. ja .. det kommer jag ju att bli.

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Hej, det ser ju bara fint ut det där! Och shoppingen verkar ju funka. Nu kan jag sova lugnt i natt!

Pussar från Din Mamma

2008-08-25 @ 22:31:57
Postat av: Ivannia

Haha. Din mamma är underbar. Allt verkar grymt. Jag saknar dig.

2008-08-26 @ 12:24:52
Postat av: Ivannia

Förresten, det är ju faktiskt inte mer än rätt att du skaffar en stammis där också. En kille som ger dig en laktosfri cappuccino.

2008-08-26 @ 16:13:44
Postat av: Din pappa

Du har just gett mig dubbla anledningar att åka till ön!

wtf har jag sagt om badvakter!!!

Inte är det böcker de läser på jobbet.

Museijärnvägen lät bättre :-)

Thats the spirit.

Kolla upp om det är smalspår eller normalspår.

2008-08-26 @ 18:38:25
Postat av: Linus

Nej, säg inte att din far är med i den ökända smalspårig-järnvägsföreningen! Jag tror inte att de billiga priserna beror på turismen. På de flesta ställena brukar det ju vara tvärtom. Turister snuvar man lätt på en förmögenhet. Valutakurser och engelska är uppenbarligen för svårt för många. Fan, vilken affärsidé jag just fick! Jag ska bli turistsvindlare! Jaha, då har vi löst det. Ja, framtida yrkesfrågan vad gäller mig alltså. Faktum kvarstår, vi vet inte varför det är så snorbilligt i Ryde... Tåls att tänka på eller food for thought för att tala ditt språk. Förövrigt anser jag att du äger. Puss på dig!

2008-09-08 @ 10:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0