Give me some pleasure

Jag går på små moln för tillfället och det känns inte som att gnåot kan få mig att komma ner på jorden för tillfället.
Signumet för de senaste dagarna har varit gjädlebud och jag har bara nåtts av glädjande besked från höger och vänster.
Då detta händer extremt sällan kan jag inte riktigt hjälpa att tänka att något kommer skita sig totalt.. Något annat.

Men.
Jag har äntligen fått en värdgfamilj! Eller.. en mamma kanske. Men en familj ändå.
Idag fick jag hennes adress och det första jag gjorde var att kolla upp den på "Google earth".
Underbart.
Jag är sprickfylld av förväntingar nu! För att inte tala om frågor!
Men det här är vad jag fått reda på än så länge:

Jag kommer bo i Ryde som är den näst största staden på Isle of Wight och, tror jag, den stora turiststaden.
Den ligger alldeles vid kusten och det går enkelt att ta sig till fastlandet med färja.
Min värdmamma heter Pamela Bennet. Hon är ensamstående och har en son på typ 28 år som inte bor hemma.
Hon arbetar som legal sacretary och tycker om att laga mat, hålla på i trädgården osv.
(Då lär jag ju inte svälta i alla fall!)
Jag kommer att dela hus - och eventuellt rum - med en tjej från Hongkong som heter Yan Lui.
Jag ska gå på Ryde Highschool som verkar väldigt strikt.
De har krav på skoluniform (YES) och ett x antal andra ordningsregler.

Detta är väl det jag vet än så länge och nu vill jag bara komma iväg!
Jag blir galen på att det är ett halvår kvar!
Maha, igår pratade jag och Ivannia sjukt länge i telefon och hon målade upp både mardröm- och drömscenarion för mig. Galet.
Det kommer bli så sjukt jävla bra - det vet jag.
Och Ivannia.. vårta säger jag bara. VÅRTA!

Idag har jag ägnat dagen åt att spela badminton med lillebrorsan.
Låt oss inte gå så djupt in på det för jag led ett svidande nederlag.
Attans.
Men det var roligt ändå!

Och på kvällen fick jag vara barnvakt åt mina barn ett tag så det blev en hel del kurragömma, glass, Bamse och Bolibompa. Myspys.

Imorgon blir det upp tidigt och iväg till hufvudstaden med familjen.
Miaaaah. Det blir nog trevligt tror jag faktiskt, men det bär mig emot att behöva släpa mig upp klockan åtta på morgonen. Jag är ju inte direkt morgonpigg.. Nåja.

Kommentarer
Postat av: Ivannia

Neeeeeeeej...Vårta du! Hahaha, men du ska se att det blir nog bra i Brittis (som jag ska kalla storbritannien från och med nu, ligger liksom jävligt fint på tungan)

2008-02-25 @ 09:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0