I am an asphalt flower breaking free, but you keep stopping me

Lyckad helg. Bra.
Tog sin början med TG* där jag och Daniel hamnade i en mycket livlig diskussion om vem som skulle bli den bästa piraten. Den blev ganska hetsig och pojken vägrade medge att jag skulle vara bättre, vilket han egentligen borde ha förstått redan från början, och vi lyckades inte enas. Jag tror att folk blev en smula irriterade på oss..
Men efter en stund kom vi in på ett sidospår och kom in på ämnet vampyrer, varpå jag insåg att jag hellre ville vara en sådan.
Så han fick bli "the most fearsome pirate to sail the oceans" och jag fick bli vampyr.
Snacka om att byta upp sig - tycker jag.
Fast.. frågan är om man inte skulle kunna slå ihop de båda på något vis?
Föreställ er ett piratskepp bemannat av vampyrpirater. Mahw. Det vore någonting.

*TG är alltså den kristna tonårsgruppen som håller till i Söderledskyrkan på fredagskvällarna där jag, trots min tvivlan på och till viss del förnekan av den kristna tron (den historien tar vi en annan gång), spenderar en del kvällar. Det är ju människorna som gör det. För de är härligast.

Lördagen började med en städning av rummet i förebyggande syfte, därefter träning. Ett jättebra pass som man blev sådär härligt glad av, och trött dessutom.
Sen kom jag hem, var duktig och lagade lite mat (Jag kan faktiskt ibland!) och gjorde i ordning inför den stundande tjejkvällen.
Det blev en nyttigare favorit i repris då vi bytte ut diverse choklad bakverk mot grönsaksdip och naturgodis.
Rolig film och härliga samtal var resten av ingredienserna och det resulterade i en riktigt trevlig kväll.

Sen blev det söndag och jag tog mig ner på stan med min kära mamma för att gå på vad vi trodde var ett vanligt Aerobics pass. Men icke. Idag hade de bytt plats på dem och hux flux befann vi oss mitt i en Aerobics tvåa. Det var sjukt svårt, men galet roligt! Så det måste jag prova igen.
Sen, som jag antar att ni vet, så är ju inte dans riktigt min grej och jag kan inte säga att jag hängde med hela tiden. Men jag ska prova på det igen, och då ska det gå bättre.
Efter träningen mötte jag Veronica, Stephanie, Jonna och Ivannia och vi tog oss ner till Restaurang China för vår "Jupiter middag". Det blev en härlig stund av mer eller mindre djupa samtal, massa god mat och en mindre eldsvåda (Som Stephanie lyckades få till genom att ha sin servett för nära ett värmeljus. Flickan är som tur är snabbtänkt och släckte den lilla branden genom att slå på den med händerna.. Senare kom frågan om varför hon inte bara hällde sin läsk över elden, varpå hon svarade "Nej, men det ända jag kunde tänka var JAG VILL INTE DÖ!")
Åh, jag är en smula förälskad i de flickorna faktiskt. Vi är så olika, men det fungerar så bra. Jag älskar det.
Tusen massor kärlek till er.

Och när jag således tagit mig igenom fredagen, lördagen och söndagens händelser så måste jag väl också inse att helgen är slut. Vilket betyder måndag i morgon och upp klockan halv sju (WEII..). Alltså.. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ivannia

Hahaha...Steffie så jävla bäst!

2008-02-11 @ 08:47:53
Postat av: Dante

jag hade sovmorgon till kvart över tolv. vaknade 11.
har jag sagt det förut? ;P

2008-02-11 @ 18:43:35
Postat av: Stephanie

hihihi. söndag var en bra dag!

2008-02-13 @ 19:15:41
URL: http://tellmarthayouloveher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0