Jag älskar till och med din göteborgska dialekt

Jag tror att det gick bra, men man vet ju aldrig. Därför föredrar jag att vara pessimistisk tills motsatsen bevisats.
Om man inte förväntar sig något blir man inte besviken.

Igår träffade jag Håkan.
Han firade sin femtiotredje fördelsedag på bussen. Ensam och full.
Jag ska aldrig bli som Håkan.
Ingen borde behöva vara som Håkan.
Det gör mig ledsen, och lite rädd.

Jag var hemma hos Veronica igår och träffade hennes farmor som lagade god mat åt oss.
Sen roade vi oss med att spela lite gitarr och piano - det var nog nyttigt för oss båda. ^^

Men en glädjande nyhet! En som jag har väntat på i evigheter!
Som de flesta kanske vet ska jag ju åka iväg som utbytesstudent till Storbritannien och jag har äntligen fått en värdfamilj!
Jag ska bo hos Pamela Bennet på Isle of Wight - en ö söder om Storbritannien.
Kan det bli mycket bättre än så?
Knappast.
Det är fint, varmt, gulligt och nära till London.
Jag vill åka NU NU NU!
Jag kan inte sluta le.
Och jag ska få bo med en tjej från Hongkong. Dubbelt kulturutbyte.
Jag gillar det.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Nu gör jag som du har sagt åt mej. Han är lite som Sundström...

2008-02-21 @ 15:51:05
URL: http://gladplastanka.blogg.se
Postat av: Moa

Jag tittade på bilderna på hemsidan. Helt sjukt fint! Hoppas att du får det bra! Jag ska komma och hälsa på dig.

2008-02-22 @ 11:10:48
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0