Loke - Urusel vals

Du vet är en låt riktigt berör dig. När det känns som att den är skriver precis till dig och du kan känna igen dig i varenda liten textrad. När en låt är så vacker att det riktigt värker i dig och du inte kan hitta på något sätt för att få utlopp för den obeskrivliga glädje och samtidiga melankoli som du känner när någon annan sätter ord på dina egna tankar och känslor. När du vill sjunga låten så högt det bara går men inte vågar för att du är rädd att du ska förstöra den på något vis. När du nästan får tårar i ögongen bara av att tänka på den. När du kan lyssna på den om och om igen och varje gång hitta något nytt litet ord som i sig betyder tusen för dig och gör låten ännu mer komplett. När den melodiska harmonin stämmer precis överens med det du själv känner i samma stund.
har du hittat en bra låt. Och det har jag.
Jag är kär, inte en sådan där övergående kärlek, utan en everlasting - let's grow old together - I'll never leave you - kärlek som man sällan upplever. Så känner jag, och det är bara, bara på grund av den här underbara låten.

Loke - Urusel vals.


Den är bara så jävla.. jag.

Kommentarer
Postat av: Ivannia

Hm, jag tror jag har en likadan? Men jag är så ombytlig, att jag harmoniserar med olika låtar varje gång.

2008-01-25 @ 10:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0