Inatt jag drömde

Så måste jag berätta om den fina kvällen jag upplevt också faktiskt.
Ett litet äventyr till Linköping blidde det.

Jag och Ola måste ju se Loke såklart!
Trots att han faktiskt kommer hit till Norrköping i morgon.. Men den jäkeln spelar på Världens bar och dit får bara myndiga pretentiösa jävlar komma in. BLÖÖH. (Bitter..? Jag?! Jag förstår inte vad du pratar om..)

Ola var i alla fall snäll nog att gör mig sällskap till Linköping, som för övrigt är en jävligt fin stad, ändå.
Snällt tycker jag.
Och allvarligt talat, det var en sjukt lyckad kväll!
Loke var precis lika underbar som jag ville att han skulle vara.
En kombination av grym humor, brutal ärlighet, scennärvaro och publikkontakt som sänder rysningar ned för ryggraden - bokstavligt talat.
SJUKLIGT BRA.

Olivia Bergdahl, som var med och läste poesi, var också ruskigt duktig! Henne vill jag verkligen se mer av.
Och det var så fint när de blev uppkallade till extranummer, men inte hade något att planerat.
Loke utbrast "Okej, jag har en rätt vidrig idé och jag tycker att vi genomför den!"

Så kvällen avslutades med att det blev allsång till "En natt jag drömde", komplett med armkrok och vajande fram och tillbaka i frälsningsarméanda.
Vackert. Underbart.
Jag köpte mig en tröja, fin, svartvit. Och det blir att inhandla samtliga skivor när ekonomin tillåter.
Det vill säga (eller borde vilja i alla fall..) i slutet av mars.

Efter spelningen var vi rätt sugna på att få komma hem.
Jag längtade efter mitt duntäcke. (Hur tusan hamnade jag här då egentligen..? Självdisciplin my ass.)
Så, i och med denna plötsliga hemlängtan hann vi också med ett litet tågäventyr. En smula busigt sådär. Men jag är liite för trött för att orka gå in på det känner jag.

Tänkte bara avsluta med att tillägna en rad till staden Linköping med sina trevliga och hjälpsamma busschaufförer och bara genuint (Maha Ivannia, jag fick använda det igen! WOHO!) härliga stämning.
Underbart.

Och så måste jag förstås göra er uppmärksamma er på denna fina film inspelad under TG's skidresa med stora stjärnor som Ola, Lovis och min egen Bror. Det ni. Titta och skratta.



Nu kan ni få sova.

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha.. så jäkla bra!
Smaka på den där, den smakar citron!

2008-03-07 @ 14:54:34
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se
Postat av: Veronica

Min familj sitter som klistrad framför datorn.

2008-03-07 @ 18:00:41
URL: http://gladplastanka.blogg.se
Postat av: JOHNhesten

din blogg handlar alldeles för lite om mig :(

2008-03-09 @ 21:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0