Tips och penninglotter

Pappa satt och lyssnade på musik i källaren så det dunkade i hela huset.
Jag funderade på vad han höll på med och bestämde mig för att ta mig en titt.
När jag kom in log han stort och sa stolt:
Den här låten satte jag på när jag kom hem precis när du hade fötts!
Han såg väldigt glad ut och ville att jag skulle lyssna.
Det var ju lite fint.

Euskefeurat - Tips och penninglotter


ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT PÅ TIPS OCH PENNINGLOTTER
MEN I NATT HAR JAG BLITT FAR TILL EN FYRA KILOS DOTTER

och fast hon ännu ligger där och kisar i kuvösen
kan man ändå se att det är nåt särskilt med den tösen

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

Att dom höga herrarna en dag ska få ge vika
det förstår man när man hör det flickebarnet skrika

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

När hon sen ska ha ett namn, ja då ska hon heta
Rosa-Kata-Alexandra-Moa-Margareta

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

När hon sen ska vyssjas, ja då blir väl ritualen
att man går omkring och nynnar Internationalen

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

När hon sedan lär sig gå, då ska hon marschera
vid min sida Första Maj, när vi ska demonstrera

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

Ja, det kan jag lova er att jag och min flicka
ska se till att alla borgare får skrämselhicka

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

Så akta er ni herrarna, även om det dröjer
för först och främst så måste jag iväg och köpa blöjer

ALDRIG HAR JAG VUNNIT NÅT......

Text: R. Eriksson Musik: Trad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0