Chansen finns men är försvinnande liten

En mycket dramatisk och händelserik vecka följd av en hysteriskt rolig och minnesvärd helg. Wunderbart. (ALLES ÜBER EINEN KAMM SCHEREN!) Veckan innan känner jag att jag lämnar i skugga och så kan ni förundras över mystiken. Eller ja, okej, så mycket hände det ju faktiskt inte.. Än dock. Helgen -

På fredagen träffade jag Sara och vi bestämde oss för, efter många om och men, för att bara stanna hemma och se på chick flicks. Vi tog en promenad till Ektorp och hyrde film ? Good Luck Chuck och Linas kvällsbok - och hann med en hel del skitsnack längs vägen. Filmerna sedan var bra, den första sjukt rolig till en början men tyvärr spårade den ur totalt. Jag blev en smula ledsen, för det hade kunnat lbi så bra! Den andra. Jag utvecklade en form av hatkärlek. Samtidigt som den var sådär äckligt pinsam som bara svenska filmer kan så var den också charmig och sådär tafatt söt. Jag blev kär. (PEDOFIL-JOSEFINE!!)

Lördagen var hektisk. Jag gick upp strax innan tio, cyklade ner på stan, käne ig en smula dum som utnyttjade Tove på grund av hennes härliga ålder (Fast hon var söt och glad och jag är tacksam), spelade gitarr och träffade Moa. Just att träffa Moa var mycket härligt! Det var helt galet länge sedan sist och jag tror inte att flickstackaren fick prata särskilt mycket alls. Men det var trevligt, tycker jag i alla fall, och sedan var hon snäll nog att erbjuda mig skjuts hem. Hon är en sådan där tuff en med körkort förstår ni.

Jag kom hem, åt, och sedan bar det av igen hem till Ivannia (Det var alltså schlagerkväll som väntade) där en smått hysterisk häst mötte mig i hallen och upplyste mig om att hon glömt att städa på toaletten. Skit som skit tänkte jag, men gick ändå med på att underhåll mig själv på bästa möjliga vis medan hon rättade till sitt misstag. Efter detta följde god mat, vin, SCHLAGER, insikter och avslöjanden om mitt bristande omdöme och självkontroll jag kanske hellre hade varit utan (Nej, okej, egentligen är det mest roligt), fina sugrör, imitationer av skånska, vattenpipa, himmelsk choklad och en hel del oförglömliga citat. Jag ger er ett urval.

Vi har hunnit bli sådär lagom en diskussion om Linas kvällsbok som i sin tur ledde till en redogörelse för en av mina upplevelser i de yngre tonåren:
Jag: - Ja, men du vet, han var en sådan där cool kille - som rökte.. och fiskade!
Ivannia: - Haha, va..?
Jag: - Eller alltså haha, festade! Förstås..

Ett citat jag fick återberätat för mig helt taget ur sitt sammanhang (ALKOHÄST):
Ivannia: - Du har schnott mina vänner!

Vi kom slutligen i säng efter att ha gjort ett tappert försök att titta på Edward Scissorhands. Ivannia hade bäddat åt mig, jag fick till och med en nalle. Fint. (Snopp)

Nu är jag trött.

För övrig måste jag tillägga att jag, jag som var så vit, så oförstörd, så oskyldig, så ungdomligt naiv, så ren, så OFÖRSTÖRD (!) tyvärr inte är det längre. Ni är mycket välkomna att skylla på hästen. (Jag själv avsäger mig allt personligt ansvar för mina handlingar)

Godnatt



Kommentarer
Postat av: Ivannia

HAHA! Om det var NÅGON som var oförstörd så var det ändå jag, ditt lilla peddo! Muaahaha! Jag kom på förut tillsammans med Veronica att du och jag gör bara saker som egentligen inte är någon bra idé, medans du och Veronica bara gör bra, konstruktiva saker. Hahaha, vi är galna.

2008-05-27 @ 09:25:02
Postat av: Veronica

http://www.student.nada.kth.se/~niho/adeb/att_doda_ett_barn.pdf

läs snälla

2008-05-27 @ 13:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0