Norrlandsguld - Om du vill vara dig själv för en stund

Hemma igen då efter en Sverige-fram-och-tillbaka-på-sju-dagar-resa. Känns bra.
Det har varit roligt, intressant och innehållsrikt.
Jag gillar det.

Följde efter en massa snack om det äntligen med den käre John upp till Arjeplog för att kolla hur han bor där uppe och så. Det var väl så dags eftersom vi snackat om det sedan han började där och han tar studenten om sisådär sex veckor. Bättre sent än aldrig liksom.
Så vi bilade upp, stannade i Sundsvall och sov, bilade mer och kom slutligen fram till en liten håla mitt i ingenstans som visade sig vara målet - Arjeplog. Omringat av snö och fjäll och sånt. Men fint.
Under tiden jag var där hann vi med saker som att köra bil, åka Arjeplog runt sjuttioelva gånger minst, umgås lite med de andra pojkarna i korridoren, tävla om vem som var mest bög, snurra i en fotölj tills vi ramlade, halka genom korridoren, se dålig TV, laga mat, grilla, elda saker som kanske egentligen inte eldas bör, festa lite på valborg, driva med folk och massa massa mer.
Det var i det hela en lyckad vecka.

Sen bar det av till Skellefteå, John var en ängel och skjutsade dit mig, och en snabbvisit till kusinerna. Och efter det Bureå och Farmor. I helgen har jag alltså typ umågtts med tanten, sett på massor med biljard på TV, ätit onyttiga saker och inte så mycket mer. Det har varit ganska stillsamt, men rätt skönt.

Idag har jag varit på resande fot - eller rumpa - mellan 9.50 och 21.20 och det känns grymt bra att vara hemma.
Jag ville ta en promenad men Emil dissad emig och sov istället. Bajsemil. Nej okej, jag förlåter honom - han var sjuk sa han. Men jag vil frotfarande röra på mina ben!

Eller sova. Jag kan inte bestämma mig.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0