Isle of Wight #38

Mandag

Lovet ar slut. Skola igen. Mandag.
Jag har inga lektioner forran klockan ett, men jag maste vara i skolan i alla fall.
For det har de sagt.
Sadetsa.

Och jag tanker lite pa att om jag vore hemma i Sverige sa skulle ingen tvinga mig att komma in till skolan om min forsta lektion var klockan ett. Och sa spinner jag vidare och fakturm ar att om jag vore i Sverige skulle jag ha Naturkunskapslektion nu. (Ja, jag ar en liten stalker. En laskig sadan som kollar upp mitt exklass schema bara for att jag har lite hemlangtan.)

Antagligen skulle jag sitta bredvid Ivannia. Och vi skulle ha varit uttrakade och hungriga. Langta efter lunchrasten och sant. Vi skulle skicka faniga lappar till varandra. Hon skulle varit upprord over nagot, och jag skulle ha skrivit att hon borde ta sig i kragen och skarpa sig lite. Hon hade antagligen kallat mig elak och cynisk och jag skulle ha skrattat at henne.  

Det hade varit jattefint.

Men jag ar inte i Sverige. Jag ar pa Isle of Wight. Omgiven av en massa manniskor som ratar engelska och slanger sig med uttryck som "well weird" och sa vidare.
Just nu kanns det inte alls som att det ar sa jag vill ha det.

Jag langtar efter saker som jag ar van vid.
Ge mig lite trygghet tack?
Jag ar lite trott pa att vara ensam och mogen och vuxen. Ge mig en kram liksom.
En san dar "detarlugntalltkommerattordnasig-kram". Nu tack.

Nej. Allvarligt talat.
Egentligen handlar det nog mest om att jag har haft ett sjukt roligt lov, och nu ar det mandag igen.
Suck.

Jag underhaller mig med att lasa svenska bloggar. For det gor mig ju inte mer nostalgisk eller sa. Absolut inte. Nej.

Och min Sara ringde igar ocksa. Det var helt fantastiskt underbart att hora hennes rost.
Jag saknar henne. Min palsboll.




Nu ska jag skarpa mig.
Det ar inte sa illa som det later.
Det ar bara mandag.

Kommentarer
Postat av: Jess

Vad söt du är! Faktum är att jag och Ivannia satt och tja inte skickade lappar men pratade bort det mesta av lektionen och ratade män i största allämnhet. Kändes sjukt bra. Känns som det är det mesta vi gör nuförtin :P Men du det är okej att längta hem, det händer alla. Ibland är det jobbigt att vara sådär vuxen och "JagKanTaAnsvarFörMigSjälv" men det går över. Jag tror du har mycket roligare än oss på tråkiga naturkunskapslektioner.. Saknar dig. Jag vill ha hem dig nu. Puss

2008-11-03 @ 16:30:36
Postat av: Ivannia

Åh. Det värker lite grann. Och som Jess sa innan så satt vi faktiskt och fånade oss något enormt på naturen - Veronica var ju inte där för att hålla koll på oss! Men det var kul, men tänk om du varit där! DÅ hade vår "vi hatar män"-diskussion nått oanade höjder!! Och om jag får vara så självisk så måste jag säga att det känns bra att du saknar lite grann... Så kommer det att känna dubbelt så bra när vi kan babbla i mun på varandra igen. En kram kommer på posten, tillsammans med en massa annat fint om du bara håller ögonen öppna. Och ger oss din adress :) Massa kärlek!

2008-11-03 @ 21:00:45
Postat av: Ivannia

Åh. Det värker lite grann. Och som Jess sa innan så satt vi faktiskt och fånade oss något enormt på naturen - Veronica var ju inte där för att hålla koll på oss! Men det var kul, men tänk om du varit där! DÅ hade vår "vi hatar män"-diskussion nått oanade höjder!! Och om jag får vara så självisk så måste jag säga att det känns bra att du saknar lite grann... Så kommer det att känna dubbelt så bra när vi kan babbla i mun på varandra igen. En kram kommer på posten, tillsammans med en massa annat fint om du bara håller ögonen öppna. Och ger oss din adress :) Massa kärlek!

2008-11-03 @ 21:02:14
Postat av: Ivannia

Åh. Det värker lite grann. Och som Jess sa innan så satt vi faktiskt och fånade oss något enormt på naturen - Veronica var ju inte där för att hålla koll på oss! Men det var kul, men tänk om du varit där! DÅ hade vår "vi hatar män"-diskussion nått oanade höjder!! Och om jag får vara så självisk så måste jag säga att det känns bra att du saknar lite grann... Så kommer det att känna dubbelt så bra när vi kan babbla i mun på varandra igen. En kram kommer på posten, tillsammans med en massa annat fint om du bara håller ögonen öppna. Och ger oss din adress :) Massa kärlek!

2008-11-03 @ 21:03:32
Postat av: Ivannia

Hahahaaa! Dator jäveln gjorde det, I swear det var inte jag!!

2008-11-03 @ 21:08:09
Postat av: Johanna

Vad skönt att läsa!! Jag lider också av extrem hemlängtan för tillfället. Då känns det bra att höra att du också lider av det lite - även om jag självklart inte vill att du ska må dåligt! :)

Vi får kämpa på tillsammans, även om du är en bit bort! KRAM

2008-11-03 @ 22:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0