Isle of Wight #42

Jag har last det minst tio ganger nu, men det ar fortfarande sa att det kliar lite i tarkanalerna. Och bara for att jag ar sjalvgod och inte litar pa att ni ar tekniska nog att kunna klicka in er pa Ivannias blogg sjalva for att alsa hela harligheten sa kommer det har.

Bara for att det gor att jag kanner mig minst tio meter lang och oovervinnerlig. For att ni ska fa lasa hur bra jag kan vara. Som en slags bevis pa att nagon saknar mig, om det skulle finnas nagon tvekan pa det. Men mest for att hon skriver sa jakla vackert. Och for att jag saknar henne.
Min van.






"But I'm trying not to think about it that much.


Så Josefine har skrivit ett lite små ledset blogg inlägg. Något som gör mig lite ledsen.

Det är ju mycket lättare att igorera en sån sak som saknad om det görs ihop. Om jag står och gaggar dag ut och dag in om hur mycket jag saknar häxan så skulle det ju inte vara lätt för någon av oss!..Jag skulle bli deprimerad och hon skulle bli frustrerad för att hon är för långt bort för att kunna slå mig i huvudet and tell me to shut the fuck up.

Så vi har klarat det rätt fint, Josefine och jag. Jag mådde som pissigast en vecka eller två efter hennes avgång, men sedan kom livet i vägen och nu så gör det bara ont när jag tänker på henne om nätterna (det gör ont en stund på natten men inget på dan...)

Så när hon skriver såna där fina saker på sin blogg och faktiskt medger att hon har någorlunda koll på vårt schema så gör det mig ledsen. Hon är för långt bort att krama, liksom.



Och jag saknar henne något fruktansvärt. Jag läser mina gamla blogg inlägg och dom är så fulla av en massa raljerande upp och ner om josefine hit och josefine dit. Och jag tänker på allt vi skulle ha gjort om hon vart här - skit i naturkunskapen Josefine!
 
TÄNK alla tråkiga hemmakvällar vi skulle ha suttit och fnissat åt dina föräldrar för att de sitter och sjunger med i så ska det låta. Eller kommenterar Danny i Let's dance. ( - Nej men Josefine, han är väl kanske något för dig, va?)
Vi skulle sitta i din säng en seg fredags kväll med en påse godis. Vi skulle ha musiken på din i-pod på låg volym, och jag skulle byta varenda gång det dök upp en Anna Ternheim, Markus Krunegård eller Sweeney Todd låt. Du skulle sitta och plinka på din gitarr och nynna tyst för dig själv, valfri låt som  du med all säkerhet skulle göra om til en vacker visa utan att ens försöka.

Och vi skulle prata. Om allt mellan himmel och jord; du skulle låta mig klaga på mitt värdelösa liv och jag skulle låta dig klaga på andras...Vi skulle prata om våra planer i framtiden, vad vi skulle ha på oss på studenten ( - äh vafan det är väl bara att dra på sig en vit klänning den åker av rätt snart iallafall höhöhö) och få ångest inför vixenlivet ihop. Vi skulle börja spinna på designen på våra balklänningar. Vi skulle dissa varenda jävel som vi inte känner personligen, och du skulle pumpa mig på det senaste skvallret i blatte-Norrköping. Jag skulle babbla i det oändliga och du skulle skratta och reagera precis vid rätt ögonblick, för det är en sak som är så himla bra med dig: oavsett vem jag pratar om vet du nästan garanterat vem det är. Ingen av mina andra kompisar kan namnet på alla dom andra. Bara du, Josefine. Bara du. Du i din tur skulle berätta ALLT du hört om dina kompisar som ja egentligen inte känner, men du berättar så himla roligt att jag skrattar iallafall och tänker att vilka härliga kompisar du har - tänk om jag kunde få dig att skratta sådär när du berättar saker om mig för andra.

 Vi skulle garanterat mobba varandra, du kanske liiiite mer övertygande än jag - vissa människor är helt enkelt bättre lämpade till vissa saker. Hahaha! Josefine = Dr. Cox.

Och kanske lite korsord? Kommer du ihåg i somras när du och jag satt i ett 30-gradigt kök och försökte lösa det sabla korsordet som till slut blev lite för mycket för oss båda?

- Rasen kråkor ingår i...?
- F-Å-G-E-L-J-Ä-V-L-A-R....

Eller vad sägs om en lek? Bläddra igenom din i-pod och lyssna på låten och sedan gissa sångare.

- Okey Ivannia, gissa den här!
-  Eeeeh....Bethany Joy Lenz? Typ? Kanske?
- HAHAHAHA!!!
- Nahe??! Vem fan är det då??!
- RED HOT CHILI PEPPERS!!!


Josefine, hur du alltid fick mig att känna mig så trygg...säker på ett sätt jag aldrig lyckas uppnå själv. Hur du hjälpte mig igenom mina värsta kriser och drog mig ur mina mörka tankar alla de gånger jag sögs in. Alla de otaliga gånger du kom med ett dåligt skämt och ett välbehövligt gapskratt när allt bara verkat så hopplöst. 

Allt var så lätt kring dig. Helt plötsligt övervinnligt. Möjligt. Kanske till och med inom räckhåll. Även för en genomskinlig och tafatt person som jag.

Du som älskar och uppskattar den riktiga Ivannia, psykfallet och det puckade jag-vet-ju-egentligen-bättre självspäkande "offret", och det utan att döma. Förstår du inte? Vad skulle jag ha gjort utan dig det gågna året? Det är JAG som saknar DIG.

Hur man kan älska någon så mycket efter så kort tids bekantskap...

Fyfan Josefine...

Fyfan.

Min allra käraste vän."

- Ivannia  2008-11-03 @ 22:25:00




Ingen har nagonsin skrivit nagot vackrare om mig.


Kommentarer
Postat av: Ivannia

<3. Ju.

2008-11-06 @ 09:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0