Isle of Wight #47

Fredag

Jag hatar Facebook.
Igar upptackte jag att det star att jag ar singel pa min "profile".
Det har var ju fanigt tankte jag, for om jag nu skulle hitta nagon pojk sa maste jag val andra det dar.
Eftersom han antagligen ocksa har Facebook och det vore drygt att fortfarande sta som singel nar man inte ar det. Liksom. Och sen star det att vi ar i ett forhallande och vem han ar osv.
Och sa tankte jag att jaha, men nar vi gor slut da. Da maste jag ju andra igen. Och da kommer ett meddelande skickas ut till alla mina "vanner" (vanner pa Facebook alltsa) om att jag singel igen.

Det ar ju skitfanigt. Varfor ska folk bry sig om det?
Sa jag bestamde mig helt sonika for att det inte ska sta nagonting om mina relationsstatus over huvud taget, sa slipper jag hela skiten.
Men inte tusan tankte jag pa att om jag tar bort hela forhallande grejen sa skickas ett meddelande ut till alla om att "Josefine is no longer single". Nej nej.

Och jag var lyckligt ovetande om detta anda tills det att jag kom till skolan idag.
Da haglade fragorna,kommentarerna och mailen in.

"Who is the lucky guy?"
"Why haven't you said anything?!?!"
"OH MY GOOD WHOOO IS HEEEEE?!?!?!!!11111ett"

Och sa vidare..

Sa lat oss bara sla fast att JOHO. JOSEFINE AR VISST SINGEL. Bannemej.
Och har inga planer pa att andra det inom den narmaste framtiden.
Sadetsa.
Eller.. man kan ju aldrig veta. Men det kanns inte sa jatteaktuellt va.

Och om jag nu skulle inleda ett forhallande sa lovar jag att ni far veta det,
men inte fan ar det via Facebook.
Nej tack.
Lite mer integritet an sa har jag. Faktiskt.

Tack sa mycket.

Kommentarer
Postat av: Jess

Jag har också tänkt på det där med relations statusen på Facebook.. så jobbigt. Om du skaffar en pojke så får du minsann tala om det direkt, för jag vill inte höra det på omvägar.

2008-11-07 @ 16:37:57
Postat av: Ivannia

Hahahaaaaa...Ja, Jessica vet ju allt om att få veta saker påm omvägar..Hahahaaa..förlåt men jag kunde inte låta skämt tillfället passera <3 Jessica bäst we all know.

2008-11-09 @ 02:32:17
Postat av: Johanna

Ja, men det har jag tänkt på... tänk om man skriver att man är i ett relationship för att inte killen ska bli ledsen, men så anser inte han alls att ni är ihop...awkward. is the word.

2008-11-09 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0