Isle of Wight #48

Mandag

Annu en mandag i England. Man vaknar upp och regnet oser ner.
Good morning sunshine. Ut i hallregnet utan paraply - mitt svenska paraply klarade inte de engelska vindarna och dog val ungefar tva veckor efter min ankomst. Sedan ar det en halvtimmes promenad till skolan. Ah, underbara mandag.

Val framme vid skolan marker man ratt fort vilka som ager ett paraply och vilka som inte gor det.
Eftersom jag for tillfallet faller under den senare kategorin ar det en blot och kall Josefine som befinner sig i the Sixth Form Common Room for tillfallet. I am not amused.

Jag var sjuk i helgen.
det borjade med hosta i fredags. Pa lordagen transporterade sig sjukdomen till min nasa. Det ar galet hur extremt mycket snor som kan fa plats i en nasa.. Nog for att min ar av ganska respektabel storlek. Men anda. Efter att jag nyst ca 1287 ganger sa ville inte min kropp langre. Da kandes det bara som att en nysning var pavag, men sen var det tarkanalerna som borjade spruta istallet.
Seda trodde val typ att jag led av akut och extrem hemlangtan eller liknande men inte ville erkanna det nar jag satt dar i sangen och tararna bara rann. Stackarn.
Sen blev det lite battre. Sondagen var okej.

Som tur ar sa tog vi det ganska lugnt i helgen. Fran ett stillsamt besok pa Wetherspoons pa fredagskvallen till filmtittande och chokladatande pa lordagen och tjejkvall, med allt vad de tinnebar, pa sondagen.
Mys.

Nackdelen med att jag bara ar har ett ar ar den att jag far panik varje gang jag kanner att jag inte riktigt orkar gora nagot.
Jag menar, jag har bara ett begransat antal lordagar att roa mig pa har.
Och vissa ganger kna jag kanna att nej, jag vill bara ligga hemma i min sang och ata godis och lasa en bok i kvall. Men sen tanker jag att, for tusan! Sant har jag inte tid med. Jag maste ju ta vara pa tiden jag har har! AAAAh. Liksom.
Na. I alla fall. Jag fick ta de tlite lugnt i helgen. Men jag fick traffa folk och umgas ocksa.


En helt vanlig konversation mellan mig och Seda en sondageftermiddag:

J - Friday was nice though. It was like.. chillkrok.
S - Oh, is that another swedish verb for when you go to town and eat or drink something? Like.. um.. fitta?
J - Ehm.. HAHAHAHHA.

Jag har ju forsokat lansera verbet FIKA har i england, och folk borjar faktiskt fatta vad jag pratar om.
Nar de far till ordet ratt det vill saga..


Nu har jag inga lektioner forran klockan ett igen.
Jag klagar inte. Det ar ratt skont att bara sitta har och gora ingenting. Lasa mail och lagg aupp "djupa" inlagg pa bloggen liksom. It's all good.

Ikvall blir det bio igen. Mirrors.
Alltsa hej, bio ar visst min nya hobby. Vi snitta rpa en film i veckan. Galet.
Fast.. a andra sidan. Nar det kostar £2.80 att se en film. Vem tackar nej?



Nej, om man kanske skulle ta och vara lite produktiv for en stund?
Eller.. vid narmare eftertanke. Om man kanske skulle ta och lasa lite bloggar en stund och forundras over alla andras galna/roliga/depressiva/jobbiga liv sa att man slipper ta tag i sitt eget.
Perfekt for en mandag.

PUSS

( Till Ivannia - Svar pa ditt mail kommer snart, men tills dess. Lyssna pa The Kooks - She moves in her own way. It's got to make you smile. <3 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0