Isle of Wight #56

Mandag

Nya vecka, nya tag. Eller nagot liknande.

Helgen har varit.. innehallsrik.
Det var svenskmiddag och pannkakstarta, galna manniskor som hoppade i havet, paborjad myskvall med choklad och film som fick ett tvart slut och ersattes med en utekvall.
Helt utan forvantningar. Det blev en rolig kvall. Trots allt.

Det ar ratt sa intressant det har med flirtande.
Alla kommer val ihag hur det var i lagstadiet. Nar pojkarna sokte dra till sig uppmarksamhet fran foremalet for deras omma kanslor genom att dra henne i haret eller putta omkull henne i sandladan.
Det var tider det.

Och inte har vi utvecklats sarskilt mycket pa tio ar heller.
Men nu ar det inte lika fysiskt langre, nu handlar de tom klader.
Sahar ligger det till i england namligen.
For att visa sitt intresse for nagon ska man byta halsduk med personen i fraga.
Lana ut sin for att hon fryser liksom, och sedan lana hennes.

Det gor att jag saknar vanliga hederliga genomskinliga svenska raggningsrepliker.

"Jag begar inte att du ska falla for mig, men du kan val snubbla lite sa att jag kan ta dig pa golvet?"

Anytime baby, anytime.

Det ska snart bli allt for uppenbart att jag ar lika bortkommen vad galler att tolka/uttrycka kanslor i england som jag ar hemma i sverige. Oh, ljuva mandag.


Igar fick jag en snabbkurs i dans av Eugen.
Jag ska imponera som tusan pa balen.
Som faktiskt ar pa fredag.
Herregud.. vart tog tiden vagen?

Nu ska jag in to town. Top up my phone please liksom - avsaknaden av mobilpengar far mig att kanna mig.. avskarmand fran omvarlden. Teknostress heter det visst, om jag kommer ihag ratt.
Och sa ska jag prova byxor. For det gor nog inte mandagen mindre angestladdad. Wehey.

Jag drack kaffe i morse = magen i uppror, humoret pa topp.

Puss pa nasan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag sitter och skrattar lite för mig själv :p älska svenska raggningsrepliker! ahaha

2008-11-17 @ 21:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0