Isle of Wight #61

Mandag

Jag lamnade huset i mina tofflor i morse. Det tycker jag sager ganska mycket om hur jag mar for tillfallet.
Jag kunde inte sova i natt - Ar trott!

Jag tycker mig forsta att vissa ar nyfikna pa hur balen gick.
Den gick bra.
Ni ska fa lite detaljer ocksa, faktiskt.

Jag, Lovisa och Seda gjorde oss i ordning hemma hos oss. Det var smink och klanningar over hela rummet. Kaotiskt och stressigt. parfym och harspraysangorna lag tata i luften. Och vi insag att vi inte alls visste hur vi skulle ta oss till skolan dar vi skulle hamtas upp av en buss. Paniken! Och att ga dit i finklanning och hogklackat var.. eh.. ja, inte ett alternativ. Vi lyckades fa tag pa ett nummer till Ryde Taxi och bestallde en bil. Duktiga var vi, och ansvarsfulla som kunde gora nagot sadant nastan helt sjalva. Fint.

Vi kastade i oss middag pa fem roda och var efter det tvugna att finslipa detlajer pa tid som vi inte hade for att sedan rusa ut til taxin som vantade.
Men vi hann.

Bussen hamtade upp en stor grupp av forvantansfulla ungdomar utanfor Ryde High School. Alla var fina.
Nar vi satt pa bussen kandes det inte alls som att vi var pavag till nagon bal.
Jag och Lovisa tyckte att om man bortsag fran att alla var finkladda sa hade vi lika garna kunnat vara pavag till nagot slags lager i skogen.

Men vi kom fram. Och det var fint.
Det visade sig ganska snart att danslektionerna med Eugen varit bortkastad tid. Attans.
Men det var en harlig blandning av musik. Latar som man kande igen, lite halvcorny, men sjukt kul. Alla dansade loss och gick verkligen in for det. Hojdpunkten var nog nar alla pa hela dansgolvet dansade macarena-dansen. Helroligt.
Och det var underhallning pa scenen. Alla skolorna tavlade i galna lekar. 
Jag deltog inte. Jag var askadare, en nagot shockad sadan. Men det var underhallande i alla fall.

Det var dans och skoj hela kvallen helt enkelt.
Jag roade mig kungligt, och det var tre stycken trotta men nojda flickor som anlande till Lovisas hus fram pa smatimmarna.


Sen har jag ytterligare att tillagga om engelska pojkars raggningstekniker.
Nagon kanske borde upplysa dem om att varken att fa till det med nagon annan for att gora tjejen man gillar avundsjuk eller forolampa tjejen man vill ha nar man inte far som man vill gar hem hos svenskorna. Tyvarr. 
Inte gillar vi att kanna oss instangda heller. Inte alls. Nej tack.
Jag vet inte med de engelska brudarna, men svenska tjejer gillar inte! Eller, talar jag bara for mig sjalv?

Idag blir det pluggfika med Lovisa och Seda.
Eller. De ska plugga. Jag ska surfa. (Ser du Veronica, jag kan ocksa anvanda sadana ord! Och da tanker jag pa dig lite.)


Det ar daligt att jag inte kan balansera det har med grubblandet. Ibland tanker jag sa mycket pa eventuella konsekvenser att jag far huvudvark, nar det itne ens behovs. Och ibland tanker jag inte alls. Nar jag borde gora det.
Attans.

Kommentarer
Postat av: J

Vad mysigt med balen, hade du någon kavaljer eller? Det kanske du har nämt i något tidigare inlägg, men jag minns inte. Förresten det där med tofflorna var ju lite småroligt. Hihi.

2008-11-24 @ 15:31:55
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Ivannia

Ja. Du är sån. Men jag gillar dig väldigt mycket iallfall. Tips: dejta mig istället :)

2008-11-27 @ 09:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0