Isle of Wight #65

Tisdag

Jag har varit lite duktig idag faktiskt. Lite.
Lyckades ta mig samman och paborja coursework i Travel and Tourism.
Tur for mig att Ms Hoy skot upp deadlinen. Javligt skont for mig.

Nu har jag inga lektioner, igen, och sitter och lyssnar pa samtal i the common room.
Folk ar galna.
Fabian blev just inrullad under ett bord, liggandes pa tva stolar och.. nej det gick ju inte sadar jattebra.
Han slog huvudet i ett bordsben.

Ibland sa kanns det lite som att jag har blivit forflyttat tillbaka till hopgstadiet.
Nej, du klarade inte den sociala biten, du maste gor aom det igen!
Darfor ar jag har. Tillbaka till social kompetens hogstadiet. Valkommen.

Jag hade precis hunnit vanja mig vid att vara lite mognare hemma i Sverige.
Kande mig vuxen och sa.

Och hur har jag spenderat dagen idag?
Jag och Eugen lekte pictionary pa varandras ryggar. Jag var bast, och den pojken har sannerligen inte den blekaste aning om hur en kanin ser ut!
Sedan anvande han mig som karate-docka och anfoll Seda.
Jag var helt oskyldig och kan alltsa INTE hallas ansvarig for eventuella skador. Sadetsa.

De har satt upp julgranar i centrum. Fina sadana.
Jag passerade dem flera ganger igar och blev precis lika barnsligt glad varje gang.
Det ar forsta advent pa sondag - men det ar ingen har som bryr sig om det.
Skandinavierna ska samlas hemma hos Oda och baka lussebullar, pepparkakor och annat smatt och gott en sandag.
Det blir fint. Det ar en manad kvar, men det kanns som slutet av september. Ge mig lite julkanslor tack.

Jag tycker synd om dagens ungdomar som far sin sociala kompetens och mognad sa totalforstord av sms, msn och liknande. Hur lang tid tar det innan vi slutar helt emd att kommunicera med varandra ansikte mot ansikte?
Jag rads a mansklighetens vagnar.

Annars? Nej, det har inlagget har ingen poang over huvud taget.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0