Isle of Wight #31

Måndag

Wow, nu inser jag verkligen att jag börjar komma in i vardagslivet här.
Beviset: Jag har börjat hata måndagar lika mycket som jag gör hemma i Sverige. Ni vet, den där känslan man har när man måste ta sig igenom en hel skoldag efter en rolig helg, att man bara skulle vilja leta upp ett litet hörn och lägga sig ner och dö. Ungefär.
Haha, nej okej, jag överdriver kanske en aning, men allvarligt talat. Måndagar suger.

Idag har jag varit riktigt produktiv och lyckats göra klart både Engelsk litteratur och fotografi läxor klara. Hurra för mig och min ambitiösa läggning som tittar fram då och då.

Tydligen så får man inte gå på Balen om man är minderårig. Det betyder att ingen av utbytesstudenterna kan gå – utom jag. Men hjälp liksom. Jag känner inte riktigt att jag vill gå dit som den enda utbölingen liksom. Hm, jag vet inte. Det vore dessutom en välsignelse för min något ansträngda plånbok om jag lät bli att gå. Och.. det vore ju rätt så skönt.

Mah, jag är omgiven av galna tyskor som älskar High School Musical! Hur gick det här till egentligen? Inte ens min kära svenska stöttar mig i min ovilja mot sockersöta prepubertala barn som springer omkring i omgivningar med helgalna färgsättningar a la Disneychannel. Nej, spy på det säger jag. Tyskorna å andra sidan säger – Låt oss se High School Musical 3 på bio! Weeey! Över min döda kropp.. Fast, bio vore ju inte helt fel. Jag kanske kan lyckas dra med mig någon med samma inställning och se någon annan film. Den där nya, Mirrors eller vad den nu heter, verkar ju inte helt fel. Fast.. då får nog Seda dela säng med mig sedan när jag inte kan sova.

Och.. eftersom min käraste far klagar på att jag dissar min lilla tyska hela tiden så får jag väl se till att ägna ett inlägg till att lovprisa henne: Hon är faktiskt, utan tvivel, den bästa tyskan som finns. Helgalen och sjukt kul. Passar mig perfa. Jag börjar inse hur lycklig jag kan skatta mig för att jag fick henne, för nu har jag fått se ett par avskräckande exempel på utbytisar som inte alls passar ihop men ändå tvingats dela rum och så vidare.
It’s well good, så att säga.

Kommentarer
Postat av: Ivannia

Du, jag är övertygad om att du skulle gilla High school musical om du gav det en chans. Den är såhär...härligt oskyldig och fånig att man kan inte kan låta bli att gilla den. Typ hairspray. Eller Förtrollad. Du skulle tycka om den, du har ju ett hjärta där någonstans! Så se den.

2008-10-20 @ 10:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0