Isle of Wight #34

Tisdag

Jag och Seda skulle titta på Mean Girls.
Hon kastade en blick på DVD-fodralet och läste:

"Mean girls.. hm.. Josefine, why aren't you in this movie?"

Pah. Jag kastade min kudde på henne.

Vi hade bunkrat upp med choklad och lösgodis - för jo att jäklar, det finns minsann här också! Jag och Lovisa har många gånger lovprisat Karamell Kungen. It's the shit helt enkelt - och vi hade en förstaklassig myskväll. Det har ju blivit något av en tradition.

Låt mig passa på att ge er ett litet tips..
Spela för tusan aldrig Monopol med en norrman! Helt galet.
Vi hade Monopplkväll hemma hos Lovisa i lördags (monopol och choklad fondue, MUMS!) och Simen talade om för oss att han faktiskt aldrig spelat spelet förut och att vi skulle vara tvugna att lära honom.
Jag var glad. Nu jäklar vinner jag liksom!
In my face.. Jag lyckades köpa upp massvis med fina gator, men sen blev jag ju pank. Attans.
Jag höll dock humöret högt och blev glad som en femårong på julafton så fort någon stackare råkade hamna på min gata och fick betala £6. Wehey!
Sen var det ju inte lika kul längre när jag blev vrålpank och, till slut, dog på den sämsta gatan som finns. Ni vet, typ, västerlånggatan. Så jäkla meningslöst!

Usch.
Vi lämnade spelandet och åt lite mer choklad. Jag hade ont i magen och mådde lite illa, men allvarligt talat, vem kan säga nej till mer jordgubbar doppade i choklad? Inte jag i alla fall.
Det slutade med att vi låg på golvet. Sockerchock + roligt sällskap = en hel del skrattanfall på golvet.
Wuh.
Vi övergick till lite lugnare tidsfördriv efter ett tag och spenderade större delen av kvällen i soffan. Mätt aoch glada satt vi och dissade alla deltagare i X-factor (typ Britain's got talent mixat med Idol) när de skulle göra Michael Jackson covers. det borde vara förbjudet faktiskt.. Usch och fy.

Och här har vi ännu en tradition förresten. Att spendera en morgon varje helg hemma hos Lovisa. Antingen vaknar jag upp där, eller så kommer jag dit. Jag tycker lite synd om flickan som måste dras med mig faktiskt, men.. vi bor trots allt på en ö.


Jag ska sluta med English Language. (Förlåt Mamma) Det är jätteintressant och jag tycker om ämnet, men nu ska de ha mig att skriva coursework.. Det innebär att forska i två olika genrer, hitta tre "stylemodels" i varje genre och sedan producera en text i varje genre - inspirerad av efterforskningarna.
Bara att tänka på det får mig att vilja gråta litegrann.
Jag skulle vara helnöjd med att bara komma på lektionerna och göra alla läxor.
Låt mig, snälla?

Nästa vecka är det half term. Det bjuds på spa-dag, Portsmouthbesök, bio, paintball (kanske) och halloween. Spännande spännande.

Och i morgon blir det porträtt fotografering. Jag har lyckats ragga upp tre modeller, så jag får se vad jag kan knåpa ihop. det blir nog fint.

Och åhå!

Jag åt minsann på Pizza Hut för första gången igår! Det var en upplevelse. Jag har ju varit där en gång förut, men då åt jag inte.
I alla fall.
För mig var ju Pizza Hut lite som McDonalds. Snabbmat liksom. Ingen klass på det. Mat, snabbt ska det gå! Men nej.
De har faktiskt tagit upp det en nivå och gjort stället till en riktig restaurang. Jag gillart.
Efterätten var bäst. Mmmh.

Kommentarer
Postat av: Johanna

what happened to the inte äta godis igen innan jul???????

2008-10-23 @ 13:31:12
Postat av: Elsa

Jag kan säga nej till chokladdoppade jordubbar.. :)

2008-10-26 @ 02:05:58
URL: http://y-y-yellow.blogspot.com
Postat av: Linus

Vet inte riktigt hur jag ska säga det här... Jag saknar dig!

2008-11-03 @ 20:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0