Isle of Wight #18

Tisdag

Wah, jag är trött.
Änu en skoldag avklarad. Jag lär mig så mycket här, det är galet.
Haha, nej okej. Men det är intressant, och särskilt språket börjar kännas bättre nu.
Jag behöver inte tänka efter lika länge hur jag ska formulera mig.
Det känns fint.

Idag lyckades jag äntligen med Pinhole photography, och om det går så ska jag försöka lägga ut den lykade bilden här.
Finfint.
Alla bilder (alla två..) jag försökte ta på Seda blev dåliga. Jag bytte ut henne mot ett träd - strålande resultat.
Det vara fotografi alltså.

Jag har minsann haft Travel and tourism idag också. Det är intressant. Customer service och sånt.
Strålande utsikter för mig. Typ.

Det som förvnar mig mest i det här landet är fortfarande hur galet artiga all är. Fast.. de andra utbytesstudenterna är också helartiga.
Kanske är det bara vi svenskar som är fett oartiga?
Jag vet inte.
Men jag har då aldrig upplevt så mycket dörröppnande och ursäktande förut.

För att reda ut någonting som kan förvirra folk:
Om en engelsman/kvinna vill bjuda er på Yorkshirepudding och ni är tveksamma för att ni inte vet vad det är.
Det är tjockpannkaka.
Sådär ja, då vet ni.
Fast.. det äts ju inte med sylt precis. Nejdå. Här är det ett tillbehör till kyckling. Och potatis.

För övrigt så har jag lärt mig lite tyska nu, fast bara knäppa saker.
Seda säger att jag pratar som de gör i gamla tyska filmer. Jag tror inte att det var en komplimang.
Jag tänker lite på hur de pratar i gamla svenska filmer och skrattar för mig själv.

Du bist hässlich!

Och Linus.
Jag ramlade inte en endaste gång under skridksoåkningen.
Sveriges stolthet liksom.

Det är underligt, men kul, hur mycket jag vågar göra här som jag alrdig skulle drömma om i Sverige. Imorgon blir en spännande dag.

Kommentarer
Postat av: Jess

And thats just what exchange is about.. do all the crazy things u never dare to do in Sweden. Gudluck sweetheart! :)

2008-09-17 @ 10:04:20
Postat av: sara

jag är glad att du har det kul :) lite glad iallafall....

2008-09-17 @ 12:36:22
Postat av: Ivannia

Hahaha! Bästa Sara...Vi försöker iallafall, hahaha.

2008-09-17 @ 16:26:04
Postat av: Veronica

vi gör ju det. som hästen skulle sagt.

2008-09-17 @ 18:18:15
Postat av: Johanna

Snälla, berätta alla crazy grejer du vågar göra i Stora Britannien!! :D

2008-09-18 @ 18:44:41
Postat av: Linus

Vad stolt jag blir! :D Men jag måste medge att jag är en smula besviken också. Jag hade verkligen sett fram emot de där vackra intimbilderna mellan din rumpa och isen! Ta väl hand om dig nu, min galna isprinsessa! Kram!

2008-10-01 @ 14:05:56
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-10-01 @ 14:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0