Isle of Wight #20

Jag känner mig lite som Cady i Mean Girls.
Ni vet. Ny tjej, från ett annat land liksom. tas emot med öppna armar av skolans homosexuella kille som ger henne allt skvaller hon behöver för att klara sig. De är ju rätt fint.

Andra veckan i skolan är strax avklarad. Känns bra. Jag är på topp - eller inte riktigt kanske. Jag är lite förkyld.
Imorgon är det cross country och Kung Fu som gäller. Jag är taggad som tusan!

Igår gick jag och Seda en promenad och snubblade över en skogsstig alldeles nära huset. Sjukt bra.
Ingen mer trottoarslöpning för mig alltså! Jag gillart.

I övrigt så har skolan kommit igång på riktigt nu. Vi fick ett uppdrag på fotografin att ta bilder till skolans "prospectus" (typ reklambroschyr). Jag och min grupp lyckades få till det så bra att vi fick vara med och fotografera när en year eleven klass dissekerade ett hjärta och ett par lungor.
Det blev finfina bilder det.

Idag insåg jag att jag inte tycker att det är konstigt att alla pratar engelska längre. Det känns helt naturligt.
Det gjorde mig lite rädd. Vad lätt det är för människan att vänja sig vid saker.

Vi har äntligen lyckats hitta någonstans att vara till den planerade grillfesten för alla öns ef-studenter. Finfint. Lovisas värdfamilj var vänlig nog att donera sin bakgård. Galet snällt av dem.
Så nu måste jag och Seda bara komma igång och ta kontakt med alla. Det bord einte bli så svårt.

På lördag blir det extremsports festival i Sandown.
Spännande spännande. Jag har faktiskt ingen aning om vad det innebär över huvud taget, men det blir nog kul.

Kommentarer
Postat av: Linus

Gör det dig rädd att det känns naturligt med engelska? Vänta bara tills du är tillbaka i Sverige och häpnas över att alla talar svenska! Det, om något, är skrämmande, vill jag lova! Så du har redan stött på skolans bög? För mig tog det nästan fyra månader, men så var han lite blyg och hatade min värdbror också. Kram!

2008-10-01 @ 13:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0