Isle of Wight #22

Lördag

Åhå, vilka vanor jag utvecklar i detta land. Det är helgalet. Lördagmorgonen såg ut såhär: Jag gick upp halv tio och gick ut och sprang i skogen. Sen var det frukost och att göra sig presentabel som gällde, och halv ett gick jag och Seda mot stan och bussstationen för att ta bussen till Sandown.

Det var stålande solsken och jag roade mig med att fotografera. Min kamera fungerar helbra i solsken ska ni veta. Det blir finfina bilder, men när jag försöker fotografera när det är mörkt blir det knepigt. Nåja. Nu var det ljust, soligt och ca 20 grader, så det var inga problem. Vi fick äntligen pröva de dubbeldäckade bussarna. Way! Och vi fick sitta nästan längst fram. Dubbelway! Sedan var det ju det där med att gå av vid rätt busshållsplats och hitta de andra i en stad vi aldrig satt fötterna i förut. Hm. Det är tur att ingen av städerna på den här ön är särskilt stora. Efter många om och men lyckades vi alla hitta varandra. De andra hade minsann lyckats gå av vid samma station, men inte jag och Seda. Nejdå.

I alla fall. Jag och Seda underhöll de andra mgenom att visa vad vi lärde oss igår kväll och efter det blev det att promenera längs stranden. Det blev inte så mycket av Extremsportsfestivalen, men vi hade en mysig picknick i gräset med godiskrig (de gav ut gratisgodis runt festivalområdet) som blev så pass seriöst att Lovisa kände sig tvungen att avlägsna sig och sitta en bit bort från alla andra. Det var mest hennes eget fel. Hon började att kasta på alla andra och det slutade med att alla gaddade ihop sig mot henne. Stackarn.

Efter picknicken vandrade vi runt ett tag till, de galna tyska flickorna badade med kläderna på och sedan hittade vi en lekpark. Den var mysig och vi roade oss där en stund. Sedan insåg vi att vi var lite för stora och bestämde oss för att hitta något mer vuxet att roa oss med. Vi hittade inget..

Efter ett tag blev det dags att skiljas åt. Jag, Lovisa, Agape och Ilan bestämde oss för att åka till Ryde och roa oss på bästa möjliga sätt. Det resulterade i godisätande och fåniga lekar i gröngräset. Rätt mysigt, men kallt i längden. Kvällen avslutades med att Jag och Lovisa försökte lära Seda (som dök upp lite senare på kvällen) ramsan om vilka som inte får följa med in på Systemet. HUNDEN, KATTEN, GLASSEN! HUNDEN, KATTEN, GLASSEN!

På schemat imorgon: Göra Veronicas träningsprogram med Seda (Bli stolt över mig Vronkis!)
Göra engelskaläxa (Jämföra karaktärerna Iago och Othello i Shakespeares tragedi Othello.)
Försöka städa lite på rummet
Spela gitarr

Finfint.
Godnatt.



Såhär egotrippade är vi liksom.



Och jag som nästan glömt vilken färg himlen hade.



Min tyska. Eller.. nu har jag gett bort henne till så många att hon knappast kan räknas som min längre..
Jess sa (av misstag när hon skulle ge mig en komplimang för min klädsel): "I like your German!"
Varpå jag svarade att hon kunde få henne om hon ville.



Inte för att jag tror att ni glömt hur jag ser ut eller så.. Men det kan ju sitta fint med en påminnelse då och då.



Joe's alltså. Det är här jag sitter ibland. Nu till exempel.



Union street, med utsikt mot havet.



Piren i dagsljus.



The Esplanade. Det är sådana här dagar jag känner att jag inte alls berörs av det engelska vädret.



Vi är rätt söta ibland faktiskt, med rätt bakgrund.



Fint folk.



Mer folk. Till och med Oygen, som annars är helt galet kameraskygg.



Sandown beach.



Såhär fint kan det bli. Jag gillar Sandown.



Pciknick i gröngräset med gratisgodis.



Lovisa flydde undan godiskriget - som hon startade.



Heja svenskorna!



Sanden.



Dansken.



Galna tyskor som vill bada.



Debbi och Seda.



Agape och Ilan.



Galna tyskor som faktiskt badar. Hjälp.



När man badar blir man blöt. Märkte de.



Vi var trötta efter heldagsutflykten.



Trötta men nöjda.



Kommentarer
Postat av: Linus

Har du gått och blivit blond? Tyskorna var ju knappt fula, förresten! Var fick du tag på vackra tyskor? De kanske inte är heltyska med ariskt ursprung? Så är det nog, för de ser inte ens tjocka ut. Kram!

2008-09-30 @ 12:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0