Isle of Wight #135

Inte nog med att jag traffad en massa skandinaver igar, det var dessutom Fettisdagen.
Eller.

Pancakeday, som det heter i England.

Jag, Seda, Sam och Mat gick hem till Sam, vars morfar ahde gjort massa pannkakor (han var visst kock en gang i tiden) och sedan fick vi vackert sitta dar vid bordet medan Sams mormor serverade oss pannkaka efter pannkaka.
Efter ett tag var jag ganska sa galet matt.. Men gott var det!

Och att jag rynkade pa nasan forsta gangen jag horde att man har citron och socker pa pannkakorna har, det tar jag tillbaka. MUMS!


Pavagen till Sam hade vi sallskap av Stefan ocksa, och vi hade en livlig diskussion om smorgaspalagget "Marmite".
(You either love it, or you hate it - som de sager i reklamen)
Stefan ar fralst, han alskar det och tycker inte att det finns nagot battre tillbehor till toasten.
Jag tycker att det smakar bajs.
Han fick mig att smaka. USCH!
Jeastextract liksom, halla?

I alla fall. Han talade sig varm om det i evigheter, sa tillslut fick jag nog.
Om du nu tycker att det ar sa himlans gott sa kan du val ata hela burken da, sa jag.
Vad far jag for det? undrade han.
Min nyckelring?
Far jag se?
(Tar fram den mycket fina nyckelringen i form av en rosa hjort)
Ah, fair enough, I'll do it.

Uooaah. Resten av historian kan vara det vidrigaste jag har sett, och ni ska fa se det ocksa, for det dokumenterades.
Kontentan ar att ja, Stefan at hela burken, fick nyckelringen, gick hem och laste pa burken att ovekonsumering kan innebara livsfara. Attans.

Och nar jag tanker efter sa sag jag honom inte i skolan idag.. hmm?

Naja, han mar nog bra.

Nu har jag bara tva saker vkar pa min nyckelring, jag har skankt bort resten.
Det ar en liten grej fran nagon affar i Portsmouth som jag fick av en Mike pa Kas Bah nar vi utbytte souvenirer (jag blev av med ett parlhalsband ocksa, fast.. det var ju trasigt), och sa nyckeln forstas.

Igar var en fin dag.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har smakat Vegemite, typ samma grej. Lisa skickade det från Australien och glömde såklart nämna att det ska ätas på bröd... På allvar kunde jag spy fast jag bara touchade med fingret i det och smakade... Å fy, så svinigt äckligt... Uä.

2009-02-25 @ 15:26:16
Postat av: Ivannia

Neeeeeej inte hjorten!! Fråga: Har du hittat Morbid Tom på FB än?

2009-02-26 @ 10:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0