Genom hålet i mitt hjärta kommer räddningen till slut.

I morgon har jag en lektion. Naturkunskap B, 40 min.
Jag frågar mig varför jag över huvud taget går i skolan?
För att få en utbildning, en framtid.
Ja. Men kan vi då inte bara hoppa över det här och gå direkt på framtiden? Va?
Jag står bara och stampar. Det gör mig galen.
Vill inget hellre än komma härifrån, kan inget annat än att stanna.
Satan.

Det har varit kolsvart ute sedan klockan fyra.
Mörkret övermannar alla känslor.
Hur kan någon vara helt lycklig på hösten?
Det krävs under.
Mitt under är långt borta.

Tre veckor kvar till jullovet. Då är vi alla fria för ett tag.
Sedan kan vi räkna ner till studenten.
Till livet efter skolan, det riktiga livet.
Vad ska det bli av oss då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0