250410

20.13

Mysdag idag. Jag var barnvakt mellan ett och fem (ganska fint att få betalt för att spela bowling och äta glass kan jag tycka, särskilt när bowlingen och glassen också är betalda för). Förutom bowling hann vi med att hoppa studsmatta, leka sand-restaurang, cykla, "tämja big" och spela Svarte Petter. Väldigt givande dag! Fy tusan vad barn är fina och okomplicerade. Jag blir lite lyckligare av att umgås med dem.

Återigen påminns jag av det fina uttrycket "man kan inte kontrollera sina omständigheter, men man kan kontrollera sin reaktion". Det är ju fint, och lugnar ned mig när jag behöver det som mest. Det finns faktiskt inget jag kan göra över huvud taget, utom att acceptera att saker är som de är och jobba för att göra det bästa av situationen. Självömkan är bara såå överskattat, och jag lägger ned det kapitlet nu. Time to man up, så att säga.

Ja, så är sitter jag och skriver om mina djupa tankar när jag egentligen borde ägna all min energi åt att memorera historiska fakta om hollywoods underbara värld.

Imorgon tycker jag att det kan vara sol. Och på onsdag ska jag träna.
Då är det bäst för foten att den inte krånglar.



Antingen är det värt att kämpa för, eller så är det inte det.
Det är inte svårare än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0