280410

16.24

Idag fyller min allra käraste Seda arton år. Min tyska lillasyster.
Det suger extremt att jag inte kan vara med henne och fira, för jag är övertygad om att det hade varit underbart.
Massor av kärlek till henne!




I övrigt så har det varit en helt vanlig onsdag. Början på slutet av veckan. Snart är det helg. Det känns finfint!
Elsa kommer hit och det kommer bli helt underbart. Dessutom är det Valborg, vilket innebär lika delar förväntningar och prestationsångest, men det känns som att det blir bra det här!

Jag solade ju i måndags, och det känns sjukt bra att jag inte alls blev så röd som jag trodde. Jag förväntade mig att jag skulle vara helt knallröd när jag kom ut, men blev bara lite lite röd. Nu ska vi se att jag är brun och fin till studenten och sommare, och den där jäkla balen som jag eventuellt ska gå på.

På religionslektionen idag har vi pratat om kristendomen och människan, och jag blir så trött på religioner och Bibeln och hela köret. En bok som har tillåtits kontrollera och förtrycka människor i tusentals år, och som till råga på allt är så motsägelsefull och virrig att det egentligen går att utläsa vad som helst ur den. Nej, det känns skönt att jag inte är religiös, för vilket helvete jag skulle ha då!
Jag betvivlar inte religionens förmåga att föra samman människor och ge dem en känsla av tillhörighet, men det där är verkligen ingenting för mig.


Jag har ätit glass på Halvars för första gången i år också! Vit choklad och brownieglass med chokladsås. En riktig chokladbomb, som gjorde mig hemskt törstig. Men gott var det!

Ikväll ska jag skriva ett hyllningstal. Det kan blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0