040310

22.59

Eller gjorde jag? Jag vet inte.
Idag hade jag ingenting alls inplanerat på eftermiddagen. Skönt, tänkte jag, men icke!
Jag glömde bort det där problemet jag får ibland när jag är sysslolös. Jag tänker för mycket, oroar mig över saker som inte är oroande egentligen, och stressar upp mig över saker som jag ändå inte kan göra något åt.
Och jag stänger in mig i mig själv och det känns som att det inte finns något för mig utanför min lilla bubbla. Det är dystert.

Som tur är händer oftast något som får mig att rycka upp mig igen. Jag inser att hallå, jag har ju faktiskt ett liv, och sjukt många grejer att se fram emot. Och jag tänker..
Herregud, varför klarar jag inte av att vara ensam utan något att göra i en kväll?

Jag brukade njuta av ensamheten. Vart tog det vägen?
Nåja, det bör gå att träna upp igen, som det mesta annat.


I eftermiddags var jag glad, orolig, stressad och nervös. Allt på samma gång.
Hur ska det gå, hur ska det gå?
Det återstår att se, men jag hoppas på det bästa. På så vis blir jag av med skiten.
Och .. lite mer vuxen antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0