050310

14.35

Johnossi - Risky business II

Det är fint det.
Idag är det fredag. Snön smälter och solen lyser. Om det bara kan hålla i sig så är jag nöjdast i stan.
Det har inte varit någon vidare dag, eller helt okej egentligen, men en aning ångestfylld och irriterad.
Möjligheten finns att jag begår kallblodigt och brutalt mord innan min skolgång är slut, och det vore kanske lite tråkigt. Men rätt skönt.

Helgen ser lovande ut.
I kväll ska jag på bio med min kära familj. Alice i Underlandet. Det blir godissmaskande och biomys. Jag gillart.
Jag är så sjukt godissugen just nu, och min fina lillebror försöker ge mig tips på hur jag ska få det att försvinna.

"Säg bara til ldig själv att du inte är det så försvinner det!"
"Nej det funkar inte sååå!"
"Jo, men det funkar i alla fall med smärta.."
"Jaha..?"

Och nu sitter jag och funderar över vad det är för fysisk smärta som den arma femtonåringen behövt tänka bort egentligen.


Jag frågar mig. Är det smart att ha en back up plan, eller är det som att måla fan på väggen?
Fegt och onödigt? Eller ansvarsfullt tänkande?
Jag vet inte.

Jag vill fortfarande ha godis..


Och vi slutade tidigare idag, bara för att jag och Petronella var extremt duktiga på att hitta DNA i hennes munslem. Heja oss!
Därför orkade jag inte hänga kvar i stan och göra ingenting i två timmar, så jag åkte hem och tänkte att träningslusten kanske skulle infinna sig då. Det har det ju inte riktigt gjort kanske. Men.
Det känns inte fullt så jobbigt som för en halvtimma sedan, och det är tre kvart kvar innan jag måste åka, så det går framåt!

Nu ska jag äta lite skorpor, som man gjorde på dagis.
Det är nästan godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0