090310

16.08

Dagens I-landsproblem.
Lånade en bok idag, ser fram emot att läsa den. MEN.
Jag skulle helst vilja läsa den på engelska, och som tur är finns både svensk text och den engelska orginaltexten med i boken. Saken är den att den engelska texten är inlagd i sista halvan av boken, upp och ner.
Så. Om jag läser boken på engelska kommer folk tro att jag är helt dum i huvudet och bara sitter och låtsasläser.
Och det vill jag ju inte. Eller?

De tänkte de inte på, de där som tryckte boken.


Jag lyckades idag, ett steg närmare. Stressen har lättats ytterligare och det är otroligt skönt.
Heja mig!




Men jag hatar mig själv lite för att jag faller tillbaka i gamla mönster. Bara för att allt inte är en dans på rosor (till råga på allt på grund av mig, för att jag tänker och analyserar och oroar mig för mycket) så drar jag mig undan, målar upp mardrömsscenarion och oroar mig tills huvudet går i bitar. Vad är problemet?
Det skulle inte finnas ett problem om jag bara kunde sluta grubbla så in i helvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0