290310

17.09

Nu tycker jag att det är fädriganalyserat. Kan över huvud taget inte hitta motivation till att sitta och analysera första delen av Brott och Straff i mer än två sidor. Inte ikväll.

Det är märkligt det där med tillit.
Hur svårt det är att uppnå, hur lätt det är att mista.
Det absolut jobbigaste är att inte veta.

Idag har för övrigt varit en rätt så jävlig dag. Det är ju inte kul med måndag.
Men.. Kafka hade det ju inte heller så roligt.

Bojkott, eller vägran att delta, kan ju för övrigt vara det dummaste tillvägagångssättet att uppnå förändring.
Hur ska du kunna förändra något när du inte är närvarande?

Jag blir så trött på människor.

Kommentarer
Postat av: den slumpmässiga bloggläsaren

hallå där! jag måste säga att jag inte riktigt håller med dig i din statiska och onyanserade världsbild. bojkott är ofta en helt avgörande metod för att effektivt bemöta illegitima institutioner, företeelser, eller liknande. t.ex. var den omfattande och folkliga bojkotten av sydafrikanska varor helt avgörande för apartheidregimens fall. på samma sätt har bojkott av israeliska varor pressat den sionistiska kolonialstaten till eftergifter. ville bara påpeka dä. annars är din blogg fin som snus! hare gött

2010-04-14 @ 03:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0